het hostel leven - Reisverslag uit Hogsback, Zuid-Afrika van Susanne Brule - WaarBenJij.nu het hostel leven - Reisverslag uit Hogsback, Zuid-Afrika van Susanne Brule - WaarBenJij.nu

het hostel leven

Blijf op de hoogte en volg Susanne

07 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Hogsback

De hostels hier in zuid afrika zijn echt geweldig. Je betaald gemiddeld 10 euro per nacht voor een dorm (soms 6 bedden, soms 10 bedden). Echt belachelijk goedkoop voor wat je krijgt! Elk hostel heeft tot nu toe wel iets speciaals gehad. Soms zit het hostel gewoon aan het strand met een prachtig uitzicht over de oceaan, soms zit het hostel midden in de jungle en zijn de dorms gemaakt in boomhutten. Een andere keer is het hostel gewoon een soort boerderij waarbij het zo kan gebeuren dat je in de keuken staat te bakken en er een paard probeerd je pannenkoeken uit je pan te eten en een geit als waakhond voor je deur zit te waken. Of je zit ergens midden in de bergen met een bad op de rand van klif waarbij de apen boven je hoofd van boom naar boom slingeren. Haha ja dat is mn leven nu al zeker 4 weken lang. Geweldig he?!En tot mijn grote verbazing slaap ik ook echt super goed in de hostels. Ik had me voorbereid op de meest smerige situaties, vieze en snurkende mensen maar dat valt ook alles mee. Heb mn lakenzak, die ik mee had voor het geval de bedden erg smerig zouden zijn, maar weg gegooid. Gister had ik dan voor het eerst een slechte nacht. Voor het eerst in meer dan 4 weken!Ik kwam savonds rond half 10 aan met de bus in het hostel in Durban. Er stond keihard muziek aan, in en rondom het zwembad krieoelde het van de donkere afrikanen, van zeer jong tot oud. Het leek wel alsof ik midden in een familie party belanden. Het voelde een beetje akward, maar besloot niet bevooroordeeld te zijn en me in de groep te mengen om een praatje te maken. Maar al snel merkte ik dat het eenrichtingsverkeer was en zij totaal niet geintereseerd in mij waren. Dus ja, besloot maar mn gopro filmpjes van de 165m swing jump van die dag terug te kijken in mn bed.Rond 24 uur ging de muziek uit en kwamen er 3 meiden van tussen de 16 en 18 jaar de slaapkamer in om zich klaar te maken voor bed. Mooi, dan ga ik ook maar slapen. Maar voor die meiden was ht natuurlijk net een pyjama party, dus die begonnen tot een uurtje of 2 gezellig te kletsen in bed. In zulu helaas, kon er dus niets van verstaan. Wel grappig, zuid afrika heeft 11 verschillende talen en elke keer kom ik weer in een nieuw gebied met een nieuwe taal.Maar goed, op begeven moment was het eindelijk stil en viel ik in slaap. Nog geen uur later werd ik wakker van luidruchtig gerommel in de keuken. De muziek ging weer aan en hikkend en boerend kwamen er om de beurd 2 mega dronken gasten de kamer in en uit. Die besloten na hrt stappen nog even een ei te bakken, wat allemaal niet zo soepeltjes meer ging. Ongeveer een uur later gingen ze eindelijk slapen, maar de meiden waren er ook wakker van geworden en waren onder tussen ook weer een gesprek begonnen. En toen de meiden klaar waren met hun gesprek begonnen die gasten gigantisch hard te snurken. Na een tijd hiernaar geluisterd te hebben in de hoop dat ht zou stoppen besloot ik mijn oordoppen die tegen water zijn maar te gebruiken voor geluid, niet erg comfortable maar het werkte voor ong. 1.5 uur!! En toen om 6.30 uur ging de muziek weer aan en begon de gehele familie in het hostel weer te leven. Wat een nacht! Die nacht daarna heb ik geslapen als een blok haha.

  • 08 Januari 2016 - 13:09

    Carlijn:

    Leuk geschreven wijffie !! Dikke kussen

  • 08 Januari 2016 - 19:28

    Marian:

    Mooie en eerlijke verhalen Suus. Leuk voor de thuisblijvers om te lezen. Blijf dit doen zo af en toe. Ik ben er blij mee

  • 08 Januari 2016 - 22:00

    Maria:

    Heerlijk die verhalen, Suus ! 'T is een beetje of ik er zelf bij ben......
    Ik ben jaloers op je lef !

  • 09 Januari 2016 - 00:01

    Chrsitine Van Den Brule:

    ha Suus,

    in 1x vier reisverslagen tegelijk gelezen. Heerlijk zeg ! wat een prachtige plekken beschrijf je. Wat is Afrika toch mooi land. Ik krijg gelijk zin om ook te gaan (staat voor 2017 al op ons verlanglijstje :)

    Ik hoop nog veel mooie verhalen van je te lezen. Stoer dat je ook beschrijft dat je je wel eens eenzaam gevoeld hebt.

    heel veel plezier nog ! geniet ervan . Dikke knuff !

  • 09 Januari 2016 - 13:16

    Huub:

    Hartstikke leuk Suus!
    Ik hoop op nog meer verhalen.....
    Veel plezier!!!

  • 12 Januari 2016 - 18:59

    Marie-jose:

    hey suus,

    ik heb even bij zitten lezen, leuk hoor al je belevenissen.
    gelukkig gaat alles goed met je.
    een beetje laat maar een
    HAPPY NEW YEAR, en we blijven je volgen.

    XXX


  • 16 Januari 2016 - 10:37

    Nicoline:

    Mooie verhalen Suus, spannend hoor ik ben jaloers op je!

  • 17 Januari 2016 - 12:10

    Marian Van Den Brule:

    Ha Suus, ik heb je reisverslagen geprint in een grote letter en verstuurd per post naar Opa.
    Ik denk dat ik hem daar wel blij mee maak. Omdat ik niet zeker weet of hij alles snapt heb ik voor Jitka de vertaling in het Engels en in het Tsjechisch erbij gedaan.
    Leve google.translate. :)
    Schrijf je nog een stukje over het Krugerpark voor je vertrekt naar Malawi? Zou leuk zijn. Alleen als je tijd hebt hoor.

  • 18 Januari 2016 - 21:54

    Iris Geijsen:

    Hee wijffie
    wat een super verhalen!!
    Geweldig om te lezen.
    Ben wel steeds meeer jaloers aan het worden haha
    kus

  • 03 Februari 2016 - 11:25

    Krijntje :

    Lieve Suus,

    Wat kan jij leuk schrijven! Je hebt talent :-D
    Zó leuk om al je verhalen vanmorgen te lezen. Wat maak je veel mee!

    Heerlijk om Malawi weer mee te beleven. Zo herkenbaar!
    Zou ook graag jouw ziekenhuiservaringen mee willen maken. Die mis ik.

    Geniet nog ff volop van je avontuur. Als je nog op zoek bent naar Hollandse contacten in Malawi dan heb ik die voor je. Ook vpk ..

    Ook sterkte gewenst collega. Af en toe ook nodig ;-)

    Liefs, tot leesz
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hogsback

Mijn eerste reis

Talencursus Cape Town + backpacken zuid afrika

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2016

nachtmerrie deel 2

11 Mei 2016

nachtmerrie deel 1

03 Maart 2016

Home visit

03 Maart 2016

Home visit

09 Februari 2016

natrually africa
Susanne

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 6786

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 18 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: