Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susanne Brule - WaarBenJij.nu Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Susanne Brule - WaarBenJij.nu

Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Susanne

10 December 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier dan eindelijk m'n eerste bericht vanuit Zuid-Afrika. Afgelopen maandag ben ik vertrokken vanuit Cape Town en begonnen aan de Garden Route. In Cape town een zeer leuke tijd gehad met Juul, Fleur en Ctje en alle mede studenten van de IH school. Iedere maandag t/m vrijdag zat ik van 9-15 uur op school en daarnaast is Cape Town een geweldige stad dus had weinig tijd om te schrijven. Net met leeuwen gelopen en nu zit ik te wachten tot de horse back safari gaat beginnen.
Het reizen alleen bevalt tot nu toe nog prima. Helaas mijn hele reis moeten plannen ivm de drukte tijdens deze vakantieperiode. Maar goed, drukte betekend veel mensen waardoor de kans toch ook wel groter is dat er een paar leuke tussen zitten. Vanacht nog maar met 3 personen total op de kamer geslapen (waar 10 personen kunnen slapen). Beetje aparte figuren wel, komen wel comische gesprekken uit. Ben benieuwd wat me nog te wachten staan.
In Cape town moest ik elke morgen door de drukke stad om op school te komen. Uber is hierdoor erg duur en de bus was overvol en duurde erg lang. Daarom maar een fiets gekocht. Super leuk om op de fiets Kaapstad te leren kennen. Daarnast dietste ik tussen de auto's door waardoor ik nog sneller was ook. Ook kreeg ik veel aandacht, blond meisje op een rose/witte fiets met een rose helm, dat kan je je misschien wel voorstellen. En natuurlijk, er moest een dag komen dat ook de criminelen mij een mooi doelwit vonden. Zo stond ik, op nog een drukkere dag dan normal, te wachten voor een rood stoplicht. Op het moment dat ik het kruispunt over wilde stelen voelde ik dat er iemand aan mijn tas zat. Ik draaide me om en zag een man geschokt en betrapt naar me kijken. Snel ben ik door gefietst voordat deze man me nog ging bestelen of iets in die geest. De man rende zelf ook hard weg, ik voelde aan mijn tas , shit, hij was open! Telefoon weg. Zeker weten dat zeer veel mensen dit hebben zien gebeuren, maar het is zo normaal dat niemand er iets aan zal doen. Het was ook nog eens 5 meter verwijderd van het politie bureau! De zelfde dag nog had ik de oude telefoon van juul der moeder gekregen. Super lief!

  • 10 December 2015 - 23:55

    Maria:

    Blij wat te horen, wat een avontuur !
    Blijf voorzichtig en blijf je verhalen sturen !

    X Maria

  • 11 December 2015 - 17:07

    Nicolien:

    Heey Suus,
    Leuk dat je begonnen bent aan je blog!
    Klinkt allemaal fantastisch (behalve het verhaal dat je al bestolen bent ;))
    Eerste foto's op je facebook zijn ook indrukwekkend!
    Geniet er lekker van, doe voorzichtig. Ik blijf je volgen :)
    Liefs X Nicolien

  • 14 December 2015 - 08:14

    Melissa K:

    SUper leuk om te lezen naar je verhaal
    Wat je meemaakt geweldig.
    Geniet ervan. En die foto's zijn zeer indrukwekkend.
    Heel veel plezier nog.. en zie je verhaal weer graag tegemoet.
    Liefs melissa k

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Talencursus Cape Town + backpacken zuid afrika

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2016

nachtmerrie deel 2

11 Mei 2016

nachtmerrie deel 1

03 Maart 2016

Home visit

03 Maart 2016

Home visit

09 Februari 2016

natrually africa
Susanne

Actief sinds 10 Dec. 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 6831

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 18 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: